• Akce

Kreatin | 1 kg za 189 Kč

doporučuje
220,8 tis.
zobrazení

189 7,27
Cena s DPH

 
 

Kreatin – podpora výbušné síly při intenzivní fyzické zátěži

Mikronizovaný kreatin monohydrát ve výhodném balení 1 kg za cenu 189 Kč.
Kreatin zvyšuje fyzickou výkonnost při opakované krátkodobé a vysoce intenzivní fyzické zátěži. Oddaluje únavu a zlepšuje regeneraci. Mikronizace zvyšuje jeho rozpustnost a vstřebávání do organismu. Kreatin je správnou volbou při tvrdém tréninku.

Počet dávek v balení: 525 (tj. na 4 cykly dle doporučení níže, jedna porce je 1,9 g kreatinu)

Složení: kreatin 99,9 % (test HPLC) 

Rozpustnost: okamžitá

Chuť: neutrální

Hmotnost výrobku: 1 000 g

Sledované hodnoty odpovídají evropské normě pro kreatin: 

  • sírany                0,03 % max.
  • kreatinin            50 ppm max.
  • kyanidy              1 ppm max.
  • dikyanamidy       20 ppm max.

Datum minimální trvanlivosti výrobku je 12 měsíců od data výroby. Kreatin spotřebujte nejpozději do 4 měsíců po otevření. Původ použitých surovin státy EU. U všech surovin laboratorně sledujeme ukazatele čistoty a zdravotní nezávadnosti.

Kreatin je zdrojem energie při intenzivním sportovním výkonu

  • kreatin zvyšuje fyzickou výkonnost při vysoce intenzivním fyzickém výkonu v po sobě jdoucích krátkodobých intervalech
  • vytváří zdroj energie – zásobuje svalové a nervové buňky energií ve formě ATP (adenosintrifosfát) a CP (kreatinfosfát)
  • více buněčné energie z kreatinu znamená rychlejší obnovu zraněných nebo vyčerpaných buněk
  • kreatin působí na rychlejší odeznění bolesti a pocit větší síly
  • sportovci kreatinem podporují výbušnou sílu (zvedání činek, sprint, časovka na kole)   
  • oddaluje svalovou únavu až o desítky sekund
  • vzhledově zvětšuje svalové buňky
  • kreatin můžete použít i v dietě pro podporu vytrvalostního výkonu, zadržená voda se následně vyloučí
  • mikronizovaný kreatin je výborně rozpustný a velmi dobře vstřebatelný

Jak kreatin v organismu funguje

Kreatin se tvoří v játrech a ledvinách. Dále je roznášen krví tam, kde je ho potřeba. Slouží jako nejrychlejší zdroj energie pro svalová vlákna. Svalové buňky využívají okamžitou energii z ATP (adenosintrifosfátu), který vzniká z glukózy procesem zvaným glykolýza. Protože běžně je obsah ATP ve svalech nízký, nelze ho považovat za zásobu energie. Proto existuje další zdroj okamžitě dostupné energie ve formě CP (kreatinfosfátu), který má 3krát až 4krát vyšší koncentraci než ATP. Stejně tak jeho syntéza je mnohem rychlejší než ATP, ale kapacita CP je také omezená.

Užívání kreatinu zvyšuje množství ATP i CP ve svalech a tím svalovou sílu. Konzumace kreatinu podporuje růst síly i maximálního výkonu. Kreatin se osvědčil při procvičování svalů silovým způsobem. V profesionálním sportu se kreatin monohydrát využívá po desetiletí. Kreatin má smysl pro sprintery a sportovce budující sílu a rychlost. Růst síly a svalů je při užívání kreatinu doprovázen zavodněním buněk svalu. Optický růst svalů je proto z části zadržením vody, to je vedlejší efekt kreatinu monohydrátu. Výrazný růst svalů za použití kreatinu je dosažitelný jen cíleným tréninkem. Kreatin se příliš nehodí na vytrvalostní aktivity. Jedině jako podpora hubnutí, přičemž po vysazení kreatinu je nutno počítat se 2 týdny, než se vyloučí zadržená voda ve svalech.

Je kreatin bezpečný?

Kreatin je předmětem výzkumných studií už desítky let, a proto je velmi probádaný a doporučení k jeho využívání bezpečná. Kreatin je také stále zkoumán v lékařství v souvislosti s léčbou svalových, neurologických a kombinovaných chorob, artritidy a infarktových stavů. Nicméně jako doplněk rehabilitace nervosvalových komplikací je kreatin doporučován. Žádný jiný kreatin nebyl tak podrobně a dlouhodobě testován jako kreatin monohydrát. Bylo ověřeno, že pomáhá dosahovat nejlepších výsledků v krátkém čase. V tom dosud nebyl překonán. Navíc konzumace kreatinu spolu hroznovým cukrem nebo maltodextrinem zvyšuje množství uložené energie ve svalech až o 60 %.

Podívejte se na další odborné informace:

Závěrečná práce – Ústav chemie potravin a biotechnologií
Výsledky kontrol akreditovaných laboratoří a státní kontroly
Creatin 4fitness.cz používají pacienti C-M-T v rámci sponzorského programu

Doporučené použití a dávkování kreatinu ve fitness

1 cyklus = 4 týdny užívání:

  • 1. týden –3x denně 5 g (rovná čajová lžička = 2 g, navršená čajová lžička = 4 g)
  • 2. až 4. týden –3× denně 1 g kreatinu nebo maximálně 5 g denně

Jedna dávka kreatinu by měla být konzumována před tréninkem a jedna po tréninku. Každou dávku je vhodné rozpustit ve sladkém džusu nebo s dextrózou.

Plné účinnosti kreatinu dosáhnete až po 7denním nepřerušovaném užívání a odpovídajícím tréninku. Není vhodný pro osoby s onemocněním srdce nebo ledvin. Kreatin nepřechovávejte dlouhodobě v rozředěném stavu.

Kreatin není návykový, nicméně účinek kreatinu časem slábne, protože si na něj tělo zvykne. Proto je lepší po skončení cyklu užívání přerušit a pokračovat dalším cyklem až po uplynutí 2 měsíců.

Může se vám také hodit odměrka:


Může se vám také hodit dóza:

Nutriční hodnoty (na 100 g): Nutriční hodnoty (na 3 g):
Energetická hodnota 0 kJ 0 kJ
Energetická hodnota 0 kcal 0 kcal
Tuky 0 g 0 g
z toho nasycené mast. kys. 0 g 0 g
Sacharidy 0 g 0 g
z toho cukry 0 g 0 g
Bílkoviny 0 g 0 g
Vláknina 0 g 0 g
Sůl 0 g 0 g

Podobné produkty

Ajax loader