Kloubní výživa

Kloubní výživa 

 

Životnost kloubů aktivního člověka se odhaduje na 30-40 let ( v závislosti na zatížení a genetických dispozicích ) Toto stačilo, protože nebývalo zvykem, abychom se dožívali 80-ti a více let. Ve světle tohoto vědomí klouby jaksi "přesluhují" a závisí na každém jednotlivci zda se začne o nově vznikající problém zajímat.

 

Kloubní chrupavky se v lidském těle rozvíjejí podobně jako třeba kostra člověka od narození do určitého věku. Budujeme si jakýsi chrupavčitý základ, ze kterého těžíme po zbytek života. Budování kostry a chrupavek spolu úzce souvisí, dostatek tvorby vlastního kolagenu je v této fázi totiž nutný pro využití a zabudování vápníku do kostry. Jednoduše kosti jsou houbovité kolagenní struktury, které průběžně jak rostou "zkamení" (osifikují) calciem, fosforem..

Často zaslechneme, že na to je dobré jíst gumové medvídky. Ale to bychom jich museli sníst 0,5kg denně. Množstvím v nich obsaženého cukru bychom si daleko jistěji přivodili cukrovku. S pochybným, pozitivním účinkem na pohybový aparát. 

Příklad další často zmiňované a dostupné stravy je tlačenka a jiné rosoly. Úskalí dnešní doby: pravá želatina je v maximální míře nahrazována jinými želírujícími náhražkami, což nepoznáme jinak než z podrobného složení výrobku. Vyžádáte si toto složení u pultu s uzeninami?

Dalším faktem budiž, krystalická želatina není hydrolyzovaná (to je ta, která rosoluje), je velmi špatně stravitelná, takže trávicím traktem projde, ale mnoho z ní nevyužijeme.

 

Každopádně doporučujeme pohyb (šetrný pohyb) Při strnulém sezení či polehávání se nepříjemné projevy zhoršují. Pohyb je důležitý!

K dalšímu důležitému faktoru můžeme počítat přísun vitamínu C.

Ajax loader