Collagen 1 000 g | hydrolyzovaný kolagen | za 450 Kč

doporučuje
488,2 tis.
zobrazení

450 Kč 18,93 €
Cena s DPH

 
 

Hydrolyzovaný hovězí collagen – výživa pro chrupavky, šlachy, vazy a kůži

Hydrolyzovaný hovězí kolagen v prášku v praktickém balení 1 kg za cenu 450 Kč.
Hydrolyzát collagenu slouží jako doplňková výživa
chrupavek, vaziva a šlach. Ve výživě pro sportovce se úspěšně využívá k regeneraci kosterní a svalové soustavy. Collagen je dnes obvyklou součástí přípravků pro kloubní výživu.

Počet porcí: 76

Složení: hydrolyzovaný collagen hovězí

Koncentrace bílkovin: 99 %, z toho kolagenních hovězích bílkovin (peptidů): 100 %, molekulová hmotnost 4 000 až 5 000 daltonů

Hmotnost výrobku: 1 000 g 

Datum minimální trvanlivosti výrobku je 12 měsíců od data výroby. Collagen spotřebujte do 6 měsíců od otevření. Původ použitých surovin západní Evropa.
U všech surovin laboratorně sledujeme ukazatele čistoty a zdravotní nezávadnosti. Podívejte se na výsledky akreditovaných laboratoří a státních kontrol.

Co je collagen?

Collagen (nebo také kolagen) je jedním z nejdůležitějších proteinů. Na otázku, co je to collagen, neexistuje jednoduchá odpověď. Jako bílkovina se collagen vyskytuje v našem těle v mnoha různých formách, kde zastává důležitou roli, a to zejména při výstavbě tkání. Na druhou stranu je ale doplněk stravy collagen vhodný k dosažení krásné a jemné pleti, stejně jako umí zkrášlit vaše vlasy

Účinky collagenu na lidský organismus

Mezi hlavní účinky collagenu na lidský organismus patří především podpora regenerace kůže, to vede ke zlepšení stavu kůže. Stejně tak zlepšuje stav vlasů a nehtů. Proto se s oblibou čistý collagen využívá v kosmetice. Není to však jediná oblast, kde je collagen prospěšný.

 

Především sportovci by měli začít užívat collagen (ideálně čistý collagen), protože zlepšuje stav chrupavek, vazů, šlach. Napomáhá jim při regeneraci a celkově dělá tyto pojivové tkáně odolnější a pevnější. Collagen má současně vliv na kosti, u kterých podporuje jejich pevnost – je tak dobrou prevencí proti zlomeninám. Ideální je pro sportovce collagenový drink, který si jednoduše připraví z rozpustného collagenu a vypijí po tréninku. 

Hydrolyzovaný hovězí collagen v prášku posiluje kosti a chrupavky

  • collagen je nutný k zabudování vápníku do kostí, podporuje jeho využití v organismu
  • spolu s vitamínem C  (doporučeno 250 mg) prokazatelně posiluje kosti a chrupavky
  • collagen v hydrolyzované podobě je mnohem účinnější než v přírodní (nativní) formě
  • účinek colagenu podpoříte kombinací s bioaktivním kalciem a magnéziem
  • vitalizuje kůži a pokožku a je vhodný k jejímu hojení po úrazu
  • po collagenu se rychleji zotavují a rostou vlasy i nehty, mizí bílé skvrny na nehtech, které indikují jeho nedostatek
  • výborně se rozpouští a vstřebává
  • collagen je dobře stravitelný

Optimální množství collagenu je obsaženo v produktech Senior plus a Kloubní výživa. V obou případech se jedná o collagen v prášku, který se snadno užívá.

Collagen prospívá kůži, kostem i svalům

Collagen, česky kolagen je nejčastěji spojován s kůží, zodpovídá za její pevnost. Ztráta collagenu znamená ztrátu pevnosti kůže. Nedostatek collagenu jde ruku v ruce s vráskami. Doporučujeme proto kolagen na pleť.

Kosterní soustava je tvořena z velké části z collagenu. Kosti slábnou a ztrácí pevnost, když nejsou zatěžovány. Dostatek kvalitního collagenu je nutný k růstu kostní tkáně a ve druhé fázi pro zabudování vápníku do kostí. Kost je tvořena především collagenem, na který se teprve později vážou minerály. Collagen udržuje pevnost kosti a pružnost chrupavky i vaziva, aby byly odolné vůči zátěži. Doporučujeme proto kolagen na klouby.

Svaly jsou hojně tvořeny collagenem. Přibližně 30 % všech bílkovin v lidském těle je právě kolagenních. Kolagen ve stravě by proto rozhodně neměl chybět. Zejména vytrvalostní zátěží vznikají ve svalech a v jejich kolagenních pouzdrech mikrotrhlinky, které vnímáme jako únavu a bolest. Právě aminokyseliny obsažené v kolagenních bílkovinách přispívají k regeneraci a růstu svalů.

Rozdíl mezi nativním a hydrolyzovaným kolagenem

Nativní kolagen II. typu je takový, který nebyl vystaven kyselému prostředí trávicího traktu, vyšším teplotám při vaření nebo nebyl hydrolyzován enzymy. Nativní kolagen si nese svoji původní informaci o funkci – makromolekulární strukturu, je pro člověka hůře stravitelný/využitelný a má smysl jej užívat pouze tehdy, pokud trpíte autoimunitní poruchou způsobující vzácný druh artritidy. Z nativního kolagenu člověk efektivně nevytěží tolik jako z hydrolyzovaného kolagenu. Kolagenní hydrolyzát 4FITNESS poskytuje prokazatelnou kvalitu účinkující na většinu populace.

Želé pochoutky, medvídci i tlačenka obsahují nenativního kolagenu jen asi 6 %, což je velmi málo. Zbytek výrobku je voda a cukr. Proto je doplněk stravy collagen mnohem účinnější. 

Typy kolagenu

Z důvodu hydrolýzy je zbytečné a zároveň nemožné rozlišovat typy kolagenu I, II nebo III, ale již hovoříme správně o kolagenních peptidech, u kterých je to jedno.
Kolagen můžeme rozlišit také podle živočicha, ze kterého byl získán. Takto můžeme rozeznávat nejčastěji:

  • drůbeží kolagen
  • vepřový kolagen
  • hovězí kolagen
  • rybí kolagen

Odpověď na to, který kolagen je přírodní, nebo který kolagen je nejlepší, je zřejmá. Přírodní kolageny jsou všechny a nejlepší je ten, který je nejlépe zpracován. To se týká i použití kolagenu na pleť. Vždy je nejlepší volbou čistý collagen bez zbytečných příměsí. 

Vegan collagen

Existují i různé alternativy kolagenu, které nebyly získány z živočišných zdrojů, ale naopak z rostlin, přesněji rostlinných bílkovin, jako je například sója nebo hrách. Většinou ale nejde o collagen v pravém slova smyslu, protože tělu nedoplňujete čistý kolagen, ale účinné látky, které v organismu podporují vlastní produkci kolagenu. V tomto ohledu je například náš hovězí kolagen násobně účinnější.

Doporučené využití a dávkování produktu Collagen hydrolyzovaný

Užívejte 2x denně vrchovatou polévkovou lžíci (přibližně 8 g) collagenu. Nejlepší je rozpustit polévkovou lžíci collagenu v 300 ml ochuceného nápoje, takto chuť collagenu nepostřehnete.

I jen jedna polévková lžíce collagenu denně může výrazně změnit způsob jakým žijete, jak vypadáte a jak se cítíte. Ideálně používejte collagen 2x denně, ráno a večer. Denní doporučená dávka je 13 g.

Tablety collagenu nebo collagen v prášku?

Obě formy collagenu mohou mít své výhody i nevýhody. Platí, že collagen v prášku se snadněji rozpouští, a navíc ho můžete lehce kombinovat s jinými doplňky stravy a nápoji. Tablety collagenu mohou být naopak vhodnější při cestování, protože si svou doporučenou denní dávku snadno sbalíte. Obecně se ale collagen vyrábí především ve formě prášku.

kolagen

Může se vám také hodit odměrka:


Může se vám také hodit dóza:

Nutriční hodnoty (na 100 g): Nutriční hodnoty (na 13 g):
Energetická hodnota 1700 kJ 221 kJ
Energetická hodnota 404 kcal 52,52 kcal
Tuky 0 g 0 g
z toho nasycené mast. kys. 0 g 0 g
Sacharidy 0 g 0 g
z toho cukry 0 g 0 g
Bílkoviny 95 g 12,35 g
Vláknina 0 g 0 g
Sůl 0,5 g 0,065 g

Obsah aminokyselin v 100 g bílkovin: Skutečný příjem z 13 g dávky výrobku:
Alanin 9 g 1.112  g
Arginin 7.6 g 0.939  g
Asparagová kys. 5.7 g 0.704  g
Cystein 0 g 0  g
Glutamová kys. 10.3 g 1.272  g
Glycin 22.6 g 2.791  g
Histidin 0.6 g 0.074  g
Hydroxyprolin 11 g 1.359  g
Hydroxylysin 0.5 g 0.062  g
Isoleucin 1.3 g 0.161  g
Leucin 2.9 g 0.358  g
Lysin 4 g 0.494  g
Methionin 0.8 g 0.099  g
Fenylalanin 2.3 g 0.284  g
Prolin 13.1 g 1.618  g
Serin 3.1 g 0.383  g
Threonin 1.8 g 0.222  g
Tryptofan 0.6 g 0.074  g
Tyrosin 0.4 g 0.049  g
Valin 2.4 g 0.296  g

Podobné produkty

Ajax loader