Hroznový cukr (glukóza) | 1,5 kg za 69 Kč

doporučuje
155,6 tis.
zobrazení

69 2,66
Cena s DPH

 
 

Hroznový cukr neboli glukóza – nejrychlejší zdroj energie

Využijte výhodné balení 1,5 kg hroznového cukru za cenu 69 Kč, se kterým ušetříte.
Hroznový cukr (glukóza, krevní cukr nebo starším názvem dextróza) je nejznámější monosacharid, který pomáhá překonávat vysílení a krize během sportu. Glukózu můžeme užívat také při infekčních dietách nebo poruchách trávení.

Počet porcí: 150

Složení: glukóza 

Rozpustnost hroznového cukru: okamžitá

Chuť: výborná, sladká (méně než cukr)

Hmotnost výrobku: 1 500 g

Datum minimální trvanlivosti výrobku je 12 měsíců od data výroby.
Glukózu (hroznový cukr) spotřebujte do 10 měsíců od otevření. Původ použitých surovin západní Evropa.

Předností hroznového cukru (glukózy) je rychlost působení

  • monosacharid, který nejrychleji dodává energii a sílu – v krevním oběhu je do několika minut
  • hroznový cukr pomáhá překonávat vysílení a krize během sportu
  • při totálním vyčerpání vrací vědomí
  • odvrací závratě způsobené hypoglykémií
  • podává se při nechutenství a slabosti
  • používá se při trávících obtížích
  • účinek hroznového cukru je velmi krátký, max. 30 minut u sportu, max. 60 minut při nechutenství
  • provokace vyplavení inzulínu může později vyvolávat hlad, proto není vhodný při diabetu

Podívejte se pro zajímavost na článek Sacharidy, rozdíly mezi nimi a jejich použití.

Hroznový cukr (glukóza) v organismu

Hroznový cukr je možné najít v krevním řečišti již během několika minut od požití. Díky rychlému nástupu dokáže odvrátit krizi a dočasně zvýšit sílu. V tomto směru dosud neexistuje za glukózu vhodnější náhrada. Glukóza však ovlivňuje výši inzulínu a využitelnost glukózy pro tělo je jím zpětně ovlivněna. Proto je potřeba vyvarovat se příliš vysokým dávkám hroznového cukru v nevhodnou dobu. Glukóza se nejvíce používá v energetických nápojích, potréninkových regeneračních nápojích anebo současně s kreatinem, aby podpořila dostupnost energie při příští zátěži.

Doporučené využití hroznového cukru (glukózy)

V běžném životě se s hroznovým cukrem setkáme jako se slabším sladidlem ve formě náhrady za řepný cukr. Můžeme jej užívat také při infekčních dietách, poruchách trávení apod., když potřebujeme posílit organismus a dodat energii.

Hroznový cukr užívejte po zátěži nebo i během zátěže, kdy trávení neprobíhá „normálně“. Běžně se uvádí, že po tréninku by měl člověk přijmout na každé kilo tělesné hmotnosti 0,4–0,8 g rychlých sacharidů. To znamená u sportovce o váze 100 kg asi 40–80 g hroznového cukru (glukózy), nejlépe v kombinaci s rychle vstřebatelnými proteiny. Při nechutenství je doporučováno glukózu konzumovat až 8krát denně.

Může se vám také hodit odměrka:


Může se vám také hodit dóza:

 

Nutriční hodnoty (na 100 g): Nutriční hodnoty (na 10 g):
Energetická hodnota 1564 kJ 156,4 kJ
Energetická hodnota 368 kcal 36,8 kcal
Tuky 0 g 0 g
z toho nasycené mast. kys. 0 g 0 g
Sacharidy 92 g 9,2 g
z toho cukry 92 g 9,2 g
Bílkoviny 0 g 0 g
Vláknina 0 g 0 g
Sůl 0,005 g 0,001 g

Podobné produkty

Ajax loader