Ajax loader

Tréninkové sterotypy a s tím spojené bolesti zad v bederní oblasti

Tréninkové sterotypy a s tím spojené bolesti zad v bederní oblasti. Jakub Milý radí jak se vyvarovat chybám přetížení určitých partií a pokud už přetížení jste, jak z toho ven.

 

Zdravím všechny příznivce kulturistiky a nejen je. Rád bych všechny předem informoval, že tento článek má čistě informativní charakter a vychází jen z mých vlastních zkušeností o které bych se s vámi rád podělil. Zda mé rady využijete prakticky, či jen obohatíte svoje vědomosti o mé praktické zkušenosti je jen čistě na vás a na vaši odpovědnost.
 
Článek pojednává o tom, jak se vyhnout zranění zad v bederní oblasti, či dlouhotrvajícím pobolíváním nevhodným zvolením tréninkového plánu. Proč zrovna článek na toto téma ? Jelikož hovoří z moji vlastní zkušenosti a vím jak dlouho mi trvalo než mě bolesti zad přestali trápit. Tímto bych chtěl podat pomocnou ruku těm, kteří se s tímto problémem potýkají.
 
Na začátek bych uvedl jeden příklad ze života ve kterém se možná leckdo shlédne. Pokud se rozhlédnu v posilovně na kluky, kteří se odhodlali k tomu, že pravidelně do svého tréninku zařadí trénink nohou (všechna čest), většinou na začátek zvolí těžký cvik ve formě dřepů či legpressu, které následují lehčímy cviky jako jsou výpady a trénink je zdárně ukončen předkopy téměř do mrtva. Na konec si také vzpomenou na zakopávání, kdy hamstringy už nemají téměř žádnou šanci procítit a jako finále lýtka. Pokud bych bral v úvahu to, že tyto cviky budou prováděny v celém rozsahu pohybu, pravděpodobně bych neměl až tak velké výhrady. Bohužel tomu tak není. Většinou se cvičí neúplný úhel, který zacílí hlavně stehenní svaly a hýžďě. Zadní strana stehen je pak trošku ochuzena. Na Jednu stranu to chápu, jelikož vykonat hluboký dřep vyžaduje jistou dávku disciplíny v pravidelném strečinku a nácviku techniky. V důsledku pak vzniká efekt zvany „Butt wink“, který ve větší míře zvyšuje riziko úrazu spodních zad. Pro lepší pochopení doporučuji zadat toto heslo do jakéhokoliv vyhledávače videí.
 
Nyní k jádru věci. Asi před třemi roky jsem si při tréninku lehce vyhodil meziobratlovou ploténku a od té doby mě záda dost pobolívala. Logicky jsem si svoje zranění odůvodnil tím, že moje spodní záda nevydržela přetížení a proto se přihodilo zranění. A tak jsem pomalu začínal malými krůčky posilovat spodní část zad. Hyperextenze, mrtvé tahy.. to všechno s malými váhami, až jsem se dostal na určitou úroveň, kdy jsem si myslel, že mám vyhráno. Co se ale nestalo, opět zranění. A tak jsem si uvědomil, že tudy cesta nevede. Trošku jsem pátral na internetu a našel zajímavé informace. První uvědomění přišlo po tom, co jsem zjistil, že problémy s bederní oblastí se řeší dle typu držení těla. Jsou definovány dva typy. První typ se vyznačuje extrémním prohnutím v bederní páteři viz. obr 1.
 
a druhý přesný opak, tedy podsazenou pánví obr.2.
 
 
V prvním případě dochází k velkému tlaku na meziobratlové ploténky při zátěži.Tento typ lidí mívá také sklony k hypermobilitě kloubů (také můj případ). Tento jev vzniká v důsledu oslabení dvou partii, které spolu zprvu vůbec nesouvisí. Je to zadní část stehen a břišní svalstvo. Naopak velmi posílené jsou spodní záda a stehna. U druhého případu je situace diametrálně odlišná. To znamená , že jsou oslabeny spodní záda a stehna oproti zadní části stehen a břicha. Pokud se tedy podíváte do zrcadla z profilu zjistíte lehce, který typ jste a jednoduše můžete začít pracovat na korekci. V mém případě to tedy znamenalo zaměřit trénink na zadní část stehen, kdy tuto partii procvičuji jako první buď samostatně a nebo ho zařazuji před trénink stehen. Velmi se mi osvědčil mrtvý tah s mírně pokrčenýma nohama jen do polohy pod koleny, kdy tyč přesně kopíruje reliéf nohou. Záda musí být vždy perfektně rovná. U druhého případu doporučuji klasický mrtvý tah, či hyperextenze.
 
Jako další aspekt, který mi pomohl pro zlepšení stavu byly doplňky stravy. Již třetím rokem užívám „vlastnoručně“ připravenou kombinaci pro výživu kloubů a chrupavek od 4fitness. 2x ročně dělám kůru, která se skládá z 2kg kolagenu, 100mg chondroiditu, 100mg glukosaminu a 100 MSM. To vše protřepu a denně užívám 20g této směsi. Není to zrovna dle doporučeného dávkování, ale mě to takto funguje.
 
Posledním a velmi důležitým aspektem je strečink. Zadní strana stehen a lýtka se velmi rády zkracují a tak je důležité po tréninku nohou věnovat dostatečnou pozornost těmto partiím. Zásadní vliv má také bedrokyčlostehenní sval, který je velmi náchylný na zkrácení a vyvolává často mylné pocity vyhozené plotýnky i když se v podstatě jedná právě o tento sval. A jako poslední jsou třísla. Jakjsem se již zmínil výše, pro perfektní provedení hlůubokého dřepu je zapotřebí velké flexibility zadních stehen a lýtek, jinak hrozí zranění.
 
Od doby kdy praktukuji tyto metody můj problém se zády téměř zmizel a naopak jsem dosáhl většího výkonnostního pokroku a svalového rozvoje. Závěrečná rada tedy zní : Věnujte všem partiím stejnou pozornost a cvičte komplexně ! 

 

Informace, objednávky

Jsme tu pro Vás
Po - Pá 10 - 17h
Feel free to contact us
in English

e-mail: obchod@4fitness.cz
kontakty / mapa


tel.: +420 770 110 650

Prodejna Brno
tel.: +420 778 745 948

Akce / novinky

Všechny novinky

Volíme protein a kreatin
  • Protein a kloubní výživa,
    kreatin byl dnes převzat. Vaše proteiny jsou nejlepší. Vláknina na hubnutí je maximální spokojenost.
    Kolagen míchám s kreatinem a budu se těšit na příští objednávku.

  • Vaše vláknina na hubnutí přišla. Kolagen se hezky rozpouští. Přeji do Nového roku pevné zdraví.

  • Protein a kloubní výživa,
    chci poděkovat za vynikající Tyčinky a výrobky skvělé kvality. Máte dobré ceny.

  • Jen potvrzuji, že kreatin dorazil, i vláknina na hubnutí. Kvalitní proteiny jsou v dnešní době docela vzácné.
    Děkuji za transakci. V nejbližší době budu objednávat další zboží s kreatinem.

  • Protein a kloubní výživa pane bakaláři určitě můžete uvést na Vašich int. stránkách.

  • Z vlastní zkušenosti chválím ceny i kolagen. Vždy blesková dodávka s kreatinem.

  • Jen samé jedničky tomuto kreatinu, už jsem tu kreatin nakupoval několikrát a vždy spokojen.....Dobrý i kolagen.

  • Zboží dnes dodáno, kloubní výživa a proteiny.
    Velmi dobrý kolagen. Hodnotím vstřícnost a rychlost omega 3.
    Ještě jednou chválím kolagen a do budoucna si přeji tyčinky s kloubní výživou.

  • Protein i kloubní výživa přijetí Tyčinky potvrzuji. Vaše proteiny na hubnutí jsou vláknina a kolagen?
    Velice si cením Vašeho profesionálního přístupu k omega 3 zpracování. Ještě jednou velice kolagen.

  • Protein a kloubní výživa,
    kreatin se rozpouští skvěle, i vláknina na hubnutí dorazila.
    Blahopřeji ke krásným novým a praktickým obalům!

  • Protein dnes obdržel objednávku kloubní výživa. Vaše proteiny jsou suprové a hlavně fungují a ještě ta doprava-balada. Už jsem váš stálý zákazník.

  • Protein a kloubní výživa, chci Tyčinky a moc poděkovat za omega 3 a bezproblémové omega 3. Včera v poledne jsem objednala a dnes ráno už obdržela kreatin...neuvěřitelné a super..... ještě jednou moooc. kolagen.

  • Kloubní výživa,
    protein tyčinky moc chutná. I kolagen. Tak bleskurychlé dodání omega 3 jsem opravdu nečekala a jsem velmi příjemně překvapena. Určitě se s důvěrou obrátím!

  • Přeji úspěšná kloubní výživa a jen tak spokojené zákazníky jako jsem já, s kreatinem.

  • Protein a kloubní výživa,
    zásilku už mám doma,kolagen je za omega 3. Dodané zboží, proteiny jsou super, příště až budu objednávat, tak jedině u Vás.
    Ještě jednou kolagen.

  • Protein a kloubní výživa, jen chci poděkovat za to, ze vaše proteiny jsou a doufám že i dlouho budou skvělé. Ty ceny jsou opravdu příjemné,budu nakupovat už jen u vás. S kreatinem.

  • Protein večer,
    kreatin mi dnes dorazil. Moc díky za bezvadné zboží, kolagen a rychlost. Tyčinky určitě ráda vyzkouším. Tyčinky proteinové.

  • Protein a kloubní výživa,
    včera mi byla doručena má vláknina na hubnutí.
    Zároveň tyčinky a kolagen. Tímto děkuji za omega 3 a bezproblémové omega 3.
    S kreatinem a přáním hezkého dne

  • Protein a kloubní výživa,
    je kolagen jak má být. Vše bylo dobře zabaleno i vláknina na hubnutí.
    Se všemi objednanými proteiny jsem spokojen po všech stránkách. Těším se na nový kolagen a přeji celému Vašemu týmu tyčinky a kloubní výživu, jen tak dále.
    S kreatinem.

  • Tyčinky a kloubní výživa,
    kolagen obsahuje tyčinky za omega 3.Dokonce mně omega 3 mé objednávky přivezli až domů, což se mně u ,,České pošty,, stane
    z deseti zásilek sotva 2x..Kolagen.

  • Krásný protein a kloubní výživa,
    Ráda bych kolagen a vyjádřila své tyčinky za servis, s jakým se u Vás tyčinky a za skvělé ceny prodávají!
    Mnou nově objevená tyčinka Tvrďák je přesně podle mého gusta a protein WPC60 má dokonalou mléčnou chuť!

  • Protein a kloubní výživa,
    už mám zboží doma.
    Kolagen moc příjemně funguje. Díky za změnu omega 3 dodání, jste super.
    100% budu v budoucnu nakupovat u Vás!
    S kreatinem.

  • Mnohokrát děkujeme za omega 3 z naší objednávky. Také děkujeme za milý Omega 3 dárek. 4 cereal mix, moc mi chutnají, zdá se že se stanou mým oblíbeným produktem.
    Těšíme se na další tyčinky.

  • Protein a kloubní výživa, včera jsem objednal a dnes obdržel objednaný kolagen. Vláknina na hubnutí doručena ok. Ještě doručení tyčinky kolagen a je to. Stejně tak kolagen za omega a zodpovězení telefonických dotazů omega 3. Získali jste dalšího spokojeného zákazníka.


Všechny názory


Fakturační údaje

Fakturační údaje:
4FITNESS s.r.o.
Příkop 843/4
BRNO-STŘED, ZÁBRDOVICE
602 00 BRNO 2

IČ: 04213815
DIČ: CZ04213815



Bankovní spojení:
Pro Českou republiku
FIO: 2900820724/2010
Pro Slovensko
IBAN CZ3720100000002901024789 SWIFT FIOBCZPPXXX

Výdejní místo

4fitness.cz
Pionýrská 3, Brno
602 00
mapa

Kontakty

tel.: (+420) 770 110 650
e-mail: obchod@4fitness.cz
Provozní doba internetového obchodu:
Po - Pá 09-18h

Design 2011 www.matlocha.cz
Partneři 4FITNESS.cz: