Ajax loader

Pavla Kladivová - jak na kila - příprava do soutěžního limitu 67,5kg

Velmi často se u žen a dívek setkávám s dezinformovaností a nesprávně zažitými "pravdami," které si něžné poloviny lidstva přečetly v časopisech, nebo slyšely od kamarádek. Ráda bych některé tyto zaručené recepty na hubnutí a zlepšení kondice uvedla na správnou míru.

 

Za prvé: Neexistuje zaručený recept na hubnutí. Každá z nás je jiná, každá máme odlišný metabolizmus a jinak reagujeme na určité podněty.

 

Co s tím? Existují všeobecná pravidla, kterých je dobré se držet. Sama ale musíte časem přijít na to, na co právě Vaše tělo reaguje nejlépe. Je potřeba naslouchat...

 

Za druhé: Nevěřte náplastem, mastičkám ani čajíčkům.

 

Co s tím? Lidé od přírody hledají ty nejjednodušší cesty. Hubnutí zcela bez námahy a omezování se je jistě lakavé, ovšem zcela neúčinné. Bohužel, bez změny životních návyků se asi neobejdete.

 

Za třetí: Nikdy nedržte jednostranné diety. Strava založená pouze na rýži, ovoci nebo třeba tukožroutská polévka je opravdu vysoce nebezpečná. Výsledků dosáhnete. To je pravda. A dokonce za velice krátkou dobu, ale ztráta na váze bude způsobena ztrátou vody a svalů, nikoli tuku a po návratu ke klasické stravě se kila rychle navrátí zpět.

 

Proč to tak je? Naše tělo má v sobě geneticky zakodováno, že v období nedostatku se raději zbaví svaloviny, která k jeho přežití není tak důležitá jako tuk, tedy izolační materiál. Po strádání následuje doba dostatku a to je pro tělo chvíle, kdy si zase musí udělat dostatečnou zásobu. Co kdyby zase byl nedostatek? Takto se mnoho žen dostane do bludného kruhu.

 

Za čtvrté: Je hloupost nejíst po páté, či šesté hodině večer. Mýtus nejíst na noc velice často patří mezi základní zaručené rady, jak shodit přebytečná kila.

 

Proč to tak je? Metabolizmus se zpomaluje již po čtyřech hodinách od posledního jídla. Pokud chodíte spát řekněme v deset večer a najíte se naposledy v pět, Vaše tělo trpí. Zpomaluje motor, který pohání všechny životní funkce. Nehledě na to, že Vám klesne hladina glukozy v krvi, což má za následek katabolizmus, tedy stav popsaný v předcházejícím bodě. Když se pak ráno najíte, hladina glukózy Vám prudce stoupne a pak opět prudce klesne a tím si tělo řekne o cukr, tedy o nějakou tu sladkost. Stejné je to pokud by jste se rozhodli vynechat snídani, svačinu či jiné jídlo dne.

 

Za páté: Nesnažte se ze stravy úplně odstranit tuky!

 

Proč to tak je? Tuky jsou nedílnou součástí ledského těla. Jsou v biomembránách buněk, v kůži, mozku. Existuje skupina vitamínů, které jsou rozpustné pouze v tucích. Jsou to A, D, E a K. Samozřejmě není tuk jako tuk. Vhodný je olivový olej, semínka a ořechy. Například mrkev vždy s kapkou oleje a třeba s dýňovými semínky.

 

A jak to tedy má být?

 

Jezte pravidelně, každé tři hodiny menší porce.

 

Dieta by měla být založená na dostatečném příjmu bílkovin. Tedy masa, sýrů, luštěnin, tvarohů. Velmi doporučuji proteinový (=bílkovinoný koncentrát)

 

Vhodné je do stravy zařadit spalovače typu L-karnitin.

 

Jezte vlákninu, pročistí vám střeva a tím i celý organizmus.

 

Hodně pijte! To je opravdu alfa omega všeho. Ideálně 3l vody (!) denně.

 

Dávejte si pozor na skryté tuky a především cukry. Vynechejte slazené limonády.

 

Pozor na dia výrobky. Některé musli směsi jsou plné jednoduchých cukrů.

 

Jak by to tedy konkrétně mělo vypadat?

 

Snídaně: Po ránu je potřeba tělo nastartovat. Dobré je ovoce, neslazené musli, celozrnné pečivo s kouskem šunky nebo netučného sýra. Samozřejmě je potřeba dodat tělu po noci tekutiny.

 

Jak to dělám já: Hned po probuzení si dávám L-karnitin. Zrychlí můj metabolizmus, dodá mi energii. K snídani mám vždy velký šálek čaje, kousek ovoce a misku musli s jogurtem.

 

Svačina: Pokud nejste zvyklí svačit, naučte se to. Nezabere Vám to mnoho času, ale Vaše tělo bude vděčné. K svačině můžete jíst ovoce, mléčné výrobky. V podstatě se příliš neliší od snídaně.

 

Jak to dělám já: K svačině si většinou dávám odměrku proteinového koncentrátu, protože má snídaně je chudá na bílkoviny.

 

Oběd: Hlavní jídlo dne. Pokud porce snídaně a svačiny byly dostatečné, neměli by jste trpět hlady. Není nic horšího, než když jdete k jídlu úplně vyhládlí. Pak je něco špatně. Oběd by se měl skládat z masa, (to opravdu dodržujte) a podle toho co je vaším cílem volit přílohu. Jestli chcete hubnout, stačí k masu velký zeleninový salát bez zálivky a třeba dva brambory, nebo půl sáčku rýže. S knedlíkama, těstovinama ale ani rýží to opravdu nepřehánějte. Dobrou berličkou jsou polévky. Pokud Vám maso se zeleninou nestačí, dejte si polévku, třeba vývar. (zahuštěná gulášovka není polévka, ale hlavní jídlo.)

 

Jak to dělám já: Protože v mém sportu si stále musím držet váhu, musím se stále kontrolovat. Jsem velkým milovníkem polévek a jen málokdy ji vynechám. Jako hlavní jídlo volím kuřecí maso buď s podušenou zelenonou, nebo čerstvým zeleninovým salátem. Klidně si udělám celé balení mražené směsi.

 

Odpolední svačina: Zde bych se již vyhýbala jednoduchým cukrům v podobě ovoce. Dobré jsou netučné mléčné výrobky. Pokud máte velký hlad dejte si šunku s kouskem celozrného pečiva.

 

Jak to dělám já: Protože mám většinou před tréninkem, dávám si vyvážené množství sacharidů a bílkovin. Poslední dobou jsem si velmi oblíbila výrobek "jogurťák."

 

Večeře: Večer již žádné jednoduché cukry (tj. nekonzumujte večer ovoce ani žádné pekárenské výrobky.) Vhodné je maso a zelenina. Nebo třeba polévka od oběda.

 

Jak to dělám já: Maso - tuňák, kuřecí, nebo třeba sojové, tofu, šmakoun. + zelenina. Velmi ráda mám okurku nastrouhanou s jogurtem a řeckým kořením - tzaziki.

 

Druhá večeře: Pokud chodíte spát pozdě, neměli by jste naposledy jíst více než dvě hodiny před spánkem. Velmi vhodný je tvaroh, který se díky kaseinu trvání velmi dlouho.

 

Jak to dělám já: Protein, nebo pokud mám větší hlad tak tvaroh: Velmi dobrý je se semínky nebo ořechy.

 

Co k tomu dodat? Důležité je v průběhu celého dne hodně pít. Žádné jídlo se nesnažte vynechat. Opravdu by to bylo ke škodě. Pokud jste tento "návod" studovali pečlivě, všimli jste se, že ráno = sacharidy, večer = bílkoviny.

 

Sportujete? Snažte se sportovat. Nemusíte hned běhat maratony, dobré jsou i třeba dlouhé procházky, kolo nebo třeba plavání.

 

Pokud sportujete pravidelně, je dobré si v dietě půl hodinky před aktivitou vzít L-karnitin a BCAA, aby dietou netrpěly Vaše svaly. Po výkonu je zase potřeba svaly nasytit. Já si po každém tréninku míchám protein s dextrozou (3:2) a kvůli regeneraci glutamin.

 

Pavla Kladivová 27.3.2007

 

trenérka II. třídy kulturistiky a fitness, poradce v oblasti výživy a mistryně světa v sil.trojboji

 

www.4fitness.cz

Informace, objednávky

Jsme tu pro Vás
Po - Pá 10 - 17h
Feel free to contact us
in English

e-mail: obchod@4fitness.cz
kontakty / mapa


tel.: +420 770 110 650

Prodejna Brno
tel.: +420 778 745 948

Akce / novinky

Všechny novinky

Volíme protein a kreatin
  • Protein a kloubní výživa,
    kreatin byl dnes převzat. Vaše proteiny jsou nejlepší. Vláknina na hubnutí je maximální spokojenost.
    Kolagen míchám s kreatinem a budu se těšit na příští objednávku.

  • Vaše vláknina na hubnutí přišla. Kolagen se hezky rozpouští. Přeji do Nového roku pevné zdraví.

  • Protein a kloubní výživa,
    chci poděkovat za vynikající Tyčinky a výrobky skvělé kvality. Máte dobré ceny.

  • Jen potvrzuji, že kreatin dorazil, i vláknina na hubnutí. Kvalitní proteiny jsou v dnešní době docela vzácné.
    Děkuji za transakci. V nejbližší době budu objednávat další zboží s kreatinem.

  • Protein a kloubní výživa pane bakaláři určitě můžete uvést na Vašich int. stránkách.

  • Z vlastní zkušenosti chválím ceny i kolagen. Vždy blesková dodávka s kreatinem.

  • Jen samé jedničky tomuto kreatinu, už jsem tu kreatin nakupoval několikrát a vždy spokojen.....Dobrý i kolagen.

  • Zboží dnes dodáno, kloubní výživa a proteiny.
    Velmi dobrý kolagen. Hodnotím vstřícnost a rychlost omega 3.
    Ještě jednou chválím kolagen a do budoucna si přeji tyčinky s kloubní výživou.

  • Protein i kloubní výživa přijetí Tyčinky potvrzuji. Vaše proteiny na hubnutí jsou vláknina a kolagen?
    Velice si cením Vašeho profesionálního přístupu k omega 3 zpracování. Ještě jednou velice kolagen.

  • Protein a kloubní výživa,
    kreatin se rozpouští skvěle, i vláknina na hubnutí dorazila.
    Blahopřeji ke krásným novým a praktickým obalům!

  • Protein dnes obdržel objednávku kloubní výživa. Vaše proteiny jsou suprové a hlavně fungují a ještě ta doprava-balada. Už jsem váš stálý zákazník.

  • Protein a kloubní výživa, chci Tyčinky a moc poděkovat za omega 3 a bezproblémové omega 3. Včera v poledne jsem objednala a dnes ráno už obdržela kreatin...neuvěřitelné a super..... ještě jednou moooc. kolagen.

  • Kloubní výživa,
    protein tyčinky moc chutná. I kolagen. Tak bleskurychlé dodání omega 3 jsem opravdu nečekala a jsem velmi příjemně překvapena. Určitě se s důvěrou obrátím!

  • Přeji úspěšná kloubní výživa a jen tak spokojené zákazníky jako jsem já, s kreatinem.

  • Protein a kloubní výživa,
    zásilku už mám doma,kolagen je za omega 3. Dodané zboží, proteiny jsou super, příště až budu objednávat, tak jedině u Vás.
    Ještě jednou kolagen.

  • Protein a kloubní výživa, jen chci poděkovat za to, ze vaše proteiny jsou a doufám že i dlouho budou skvělé. Ty ceny jsou opravdu příjemné,budu nakupovat už jen u vás. S kreatinem.

  • Protein večer,
    kreatin mi dnes dorazil. Moc díky za bezvadné zboží, kolagen a rychlost. Tyčinky určitě ráda vyzkouším. Tyčinky proteinové.

  • Protein a kloubní výživa,
    včera mi byla doručena má vláknina na hubnutí.
    Zároveň tyčinky a kolagen. Tímto děkuji za omega 3 a bezproblémové omega 3.
    S kreatinem a přáním hezkého dne

  • Protein a kloubní výživa,
    je kolagen jak má být. Vše bylo dobře zabaleno i vláknina na hubnutí.
    Se všemi objednanými proteiny jsem spokojen po všech stránkách. Těším se na nový kolagen a přeji celému Vašemu týmu tyčinky a kloubní výživu, jen tak dále.
    S kreatinem.

  • Tyčinky a kloubní výživa,
    kolagen obsahuje tyčinky za omega 3.Dokonce mně omega 3 mé objednávky přivezli až domů, což se mně u ,,České pošty,, stane
    z deseti zásilek sotva 2x..Kolagen.

  • Krásný protein a kloubní výživa,
    Ráda bych kolagen a vyjádřila své tyčinky za servis, s jakým se u Vás tyčinky a za skvělé ceny prodávají!
    Mnou nově objevená tyčinka Tvrďák je přesně podle mého gusta a protein WPC60 má dokonalou mléčnou chuť!

  • Protein a kloubní výživa,
    už mám zboží doma.
    Kolagen moc příjemně funguje. Díky za změnu omega 3 dodání, jste super.
    100% budu v budoucnu nakupovat u Vás!
    S kreatinem.

  • Mnohokrát děkujeme za omega 3 z naší objednávky. Také děkujeme za milý Omega 3 dárek. 4 cereal mix, moc mi chutnají, zdá se že se stanou mým oblíbeným produktem.
    Těšíme se na další tyčinky.

  • Protein a kloubní výživa, včera jsem objednal a dnes obdržel objednaný kolagen. Vláknina na hubnutí doručena ok. Ještě doručení tyčinky kolagen a je to. Stejně tak kolagen za omega a zodpovězení telefonických dotazů omega 3. Získali jste dalšího spokojeného zákazníka.


Všechny názory


Fakturační údaje

Fakturační údaje:
4FITNESS s.r.o.
Příkop 843/4
BRNO-STŘED, ZÁBRDOVICE
602 00 BRNO 2

IČ: 04213815
DIČ: CZ04213815



Bankovní spojení:
Pro Českou republiku
FIO: 2900820724/2010
Pro Slovensko
IBAN CZ3720100000002901024789 SWIFT FIOBCZPPXXX

Výdejní místo

4fitness.cz
Pionýrská 3, Brno
602 00
mapa

Kontakty

tel.: (+420) 770 110 650
e-mail: obchod@4fitness.cz
Provozní doba internetového obchodu:
Po - Pá 09-18h

Design 2011 www.matlocha.cz
Partneři 4FITNESS.cz: